Mali Hizmetler Müdürlüğü
Görev Yetki ve Çalışma Esasları
1) Muhasebe Hizmetleri
2) Bütçe ve Kesin Hesap Hizmetleri
3) Gelir Tahakkuk, Tahsilat, İcra Takip Hizmetleri
4) Taşınır Mal Yönetim Hizmetleri
1. Muhasebe Hizmetleri
• 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunuyla ve diğer ilgili mevzuatlarla verilen görevleri yapmak,
• Usulüne uygun olarak ödeme emrine bağlanan giderleri ilgililere ödemek,
• Tahakkuklara ilişkin muhasebe kayıtlarının yapmak,
• Aylık cetvelleri tanzim etmek,
• Emekli kesenekleri ile maaş bordrosu ve diğer ödemelerden kesilen emanetlere ait ilgili Müdürlük tarafından tanzim olunan muhasebe işlem fişindeki reddiyat bedelinin iadesini yapmak,
• Teminat mektuplarının kayıt, muhafaza ve iade işlemlerini yapmak,
• Hak edişlerin mali kontrolünü yapmak ve ödemek,
• Banka nakit işlemlerini (nakit durumu takibi ve ödemeler) yapmak,
• Kesin teminatın kayıt ve iade işlemlerini yapmak,
• İlgili birimlerden alınacak bilgiler doğrultusunda taşınmaz tutarları veri girişini yapmak,
• Emanet reddiyat işleri, ödeme emirlerini düzenlemek, teminatlar için bankalar nezdinde geçici hesap açmak, icra kesintilerinin takibi ve ilgili icra müdürlükleri hesabına aktarmak,
• Avans, mahsup, kamulaştırma ve ilama bağlı borç ödemeleri, emanet ödemeleri, vergi beyannameleri, sigorta keseneği, sendika aidatı, kanuni pay, vb. iş ve işlemleri yapmak,
• Personel maaşları ve diğer özlük haklarının ödemelerini yapmak,
• Hesap bilgileri veri girişlerinin aksatılmadan günlük olarak sisteme girilmesi, ilgili servis ve birimlerle koordineli günlük hesap iş ve işlemlerinin kapatılmasını sağlamak,
• Yardımcı hesapları da kapsayacak şekilde her ay sonu düzenlenecek mizan cetveli ve diğer mali tabloların, en geç takip eden ayın beşine kadar hazırlanmasını sağlamak,
• Hesap bilgilerinin sağlıklı tutulup izlenmesi, ihtiyaç duyulduğu her an istenen mali bilgilere anında ulaşılabilir hale getirilmesini sağlamak,
• Bankalardaki vadeli hesapların izlenmesi, vadeye alma, vade uzatımı, vade bozma, bankalar arası nakit aktarımını yapmak,
• Merkez ve İlçeler dahil aylık dönemlere ait hesap bilgilerinin yasal süresi içinde Muhasebat Genel Müdürlüğünün Kamu Bilgi Sistemine girişlerini yapmak,
• Harcama belgeleri ile diğer iş ve işlemlere ait belgelerin, her an iç ve dış denetime hazır halde tutmak, servis ile ilgili tüm istatistiki bilgilerin çıkarılarak bağlı bulunan ilgili birim müdürüne haftalık ve aylık olarak sunmak ve bunları devamlı güncellemek,
• İlgili yönetmelikler doğrultusunda ön mali kontrol faaliyetini yürütmek,
• İlgili yönetmelik doğrultusunda iç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak,
• Kanunları gereği bütçeye konulan kanuni payların süresi içerisinde ödemesini yapmak,
• Servisin görev alanına giren / girebilecek diğer işlemleri ve yazışmaları yapmak,
• Servisin yazışma iş ve işlemlerinin sistemli olarak dosyalanması, muhafazası, bağlı olunan arşiv hükümlerinin uygulanması, her an denetime / teftişe hazır halde tutulmasını sağlamak,
• Bütün birimlerin, reddiye evraklarını düzenleyip imza için ilgili birimlere göndermek,
• İdarenin diğer idareler nezdinde takibi gereken mali iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak,
• Kamu İhale Kanunun 6. maddesine göre ihalelere katılmak,
• E-içişleri sisteminde bulunan modüllerin çalıştırılmasında 7 ilçe ve birim müdürlüklerine danışmanlık hizmeti vermek,
• Amirlerinin verdiği ve mevzuatın öngördüğü benzer nitelikteki diğer iş ve işlemleri yapmak.
2.Bütçe ve Kesin Hesap Hizmetleri
• İzleyen 2 yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini stratejik plan ve yıllık performansına uygun olarak hazırlamak ve idare faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek,
• Bütçe tasarısının zamanında bakanlığa gönderilmesini sağlamak,
• Ödenek aktarma taleplerini değerlendirmek, Encümen ve Meclis kararlarına göre aktarma işlemi yapmak,
• Merkez Muhasebe Birimi ve İlçe Özel İdare Müdürlüklerinden talep edilen ödenekleri serbest bırakmak,
• İl Özel İdaresinin kesin hesabını hazırlayarak süresi içerisinde Encümen ve Meclise sunmak,
• Bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile mali istatistikleri hazırlamak,
• İdarenin stratejik plan ve performans programının hazırlanmasını koordine etmek,
• Bütçe ile ilgili açılması gereken projeleri açmak,
• Köylere Hizmet Götürme Birliği tertibinden verilen ödeneklerin protokollerinin hazırlanması ve ödeme evrakının takibini yapmak,
• İlçe nakit ihtiyaçlarının tespit edilerek aktarılmasını sağlamak,
• Sayıştay Başkanlığına sunulmak üzere Merkez ve İlçe hesaplarının cetvel ve defterlerini almak,
• İlçe evraklarının zamanında Mali Hizmetler Müdürlüğüne ulaştırılıp, kontrolünün yapılmasını sağlamak,
• Diğer bakanlıklardan gelen ödeneklerin bütçe işlemlerini yapmak,
• Yapılan şartlı ve şartsız bağış ve yardımların bütçeye gelir – gider kayıtlarını yapmak,
• Amirlerinin verdiği ve mevzuatın öngördüğü benzer nitelikteki diğer iş ve işlemleri yapmak.
3. Gelir Tahakkuk, Tahsilat, İcra Takip Hizmetleri
• 167 sayılı Yeraltı Suları hakkında Kanun ve 1380 sayılı Su Ürünleri Kanunu uyarınca kiraya verilen kaynak suları ile su ürünleri, avlak yerleri ve su ürünleri üretim yerlerinin kira bedellerinin şartname ve sözleşmede belirtildiği üzere tahsilini yapmak,
• 3213 sayılı Maden Kanunun uyarınca kiraya verilen 1(a) grubu maden alanlarının kira bedellerin tahsilini yapmak,
• 3194 sayılı İmar Kanunun uyarınca; belediye hududu ve mücavir alanı dışında yapılacak yapılar nedeniyle inşaat izin harcı ile yapı kullanma izin harcının tahsili ile yine aynı kanun uyarınca kaçak yapı yapanlara verilecek cezaların tahsilini yapmak,
• Belediye hududu ve mücavir alanı dışında kalan umuma açık istirahat ve eğlence yerlerinin ruhsatlandırılmasında ruhsat harçları ile buralara verilecek idari para cezalarının tahsilini yapmak,
• 3572 sayılı Kanun uyarınca; belediye hududu ve mücavir alanı dışında kalan tüm işyeri ve işletmelere işyeri açma ve işletme ruhsatı verilmesinde ruhsat harçlarının tahsili ile buralara verilecek idari para cezalarının tahsilini sağlamak,
• İl Belediyesi hududu ve mücavir alanı dışında kalan 1. sınıf gayri sıhhi müesseseler ile belediye hududu ve mücavir alan dışında kalan tüm 2. ve 3. sınıf gayri sıhhi müesseselerin ruhsatlandırılmasında, ruhsat harçlarının tahsili ile buralara verilecek idari para cezalarının tahsilini yapmak,
• Özel İdareye ait olup, kiraya verilen taşınmaz malların kira bedellerinin, kira şartnamesi ve sözleşmesine göre tahsilini yapmak,
• Özel İdare taşınmaz mallarının işgali halinde, tahakkuk edecek ecri misil’in tahsilini sağlamak,
• 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsili Usulü Hakkında Kanun uyarınca, idare alacaklarının tahakkuk, tahsili ile icra vb. hukuki işlemlerini yürütmek,
• Taşınmaz mallar ve diğer gelirlere ait defter ve kayıtları tutmak,
• İlgili mevzuatların gerektirdiği defter ve cetvelleri tanzim etmek,
• Gelir tahakkuklarını hazırlayarak muhasebe kayıtlarına alınmasını sağlamak,
• Gelir getiren taşınmazlara ait kayıtları tutmak ve gelir artırıcı çalışma yapmak,
• Kültür varlıkları için belediyelerce tahsil edilen emlak vergilerindeki payları tahsil etmek.
• Amirlerinin verdiği ve mevzuatın öngördüğü benzer nitelikteki diğer iş ve işlemleri yapmak.
4. Taşınır Mal Yönetim Hizmetleri
• Taşınır Kayıt ve Kontrol yetkililerinden aldığı taşınır giriş ve çıkış işlemlerine ilişkin Taşınır İşlem Fişlerinin kayıtlarını tutturmak ve dosyasında muhafaza etmek,
• Taşınır Kayıt ve Kontrol yetkililerinin Kefalete bağlanması, işten veya görevden ayrılanların birikmiş paralarının geri verilmesini sağlamak, bunlara ait kefalet sicil fişlerini tutmak ve bu hususları takip etmek,
• İlgili birimlerden alınacak bilgiler doğrultusunda demirbaş tutarları veri girişini yapmak,
• Taşınır Kayıt ve Kontrol yetkililerinin, işten ayrılanlar ve yerine tayin edilenler arasında devir teslim işlemlerinin yapılmasını sağlamak,
• İl Özel İdaresi Genel Sekreterliğimize bağlı İlçe ve Merkezde Harcama Birimleri Ambarlarını işin icaplarına göre senede en az bir defa kontrol etmek,
• 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununda belirtilen maddeleri uygulamak ve görevi ile ilgili diğer kanunlarda gösterilen işleri yapmak,
• Taşınırların tüm giriş ve çıkış kayıtları ile kullanılacak defter, belge ve cetvellerin bilgisayar ortamında tutulmasını sağlamak.
• Her yıl sonunda sayım komisyonları olurlarının alınması ve sayımların yapılmasını sağlamak,
• Taşınır Mal Yönetim Süreçlerinde görevli personelin görevlendirme onaylarını oluşturarak onaya sunmak,
• Harcama Birimlerine ait Harcama Kodu, Ambar Kodu ve Taşınır Kayıt ve Kontrol yetkililerinin yıl sonunda Sayıştay Başkanlığına bildirmek,
• Taşınır Konsolide Görevlisi tarafından oluşturulan Taşınır Kesin Hesap Cetveli ve Taşınır Kesin Hesap İcmal Cetvellerini ilgili Kanunlara ve Yönetmelik hükümlerine göre zamanda Sayıştay’a vermek,
• Amirlerinin verdiği ve mevzuatın öngördüğü benzer nitelikteki diğer iş ve işlemleri yapmak.