İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü

13.06.2019
 
Bedri ALTUN
İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü
 
        1971 yılında Bingöl’ün Solhan İlçesinde doğdu, İlk, Orta, Lise eğitimini tamamladıktan sonra Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletmesi Bölümünü bitirdi. 
        Çalışma hayatına 15/02/1993 - 16/06/2000 tarihleri arasında fasılalı olarak vekil imam / öğretmen olarak görev yaptı. 27/07/2001 - 05/12/2005 tarihleri arasında Bingöl, Solhan ve Varto Kapalı Ceza İnfaz Kurumlarında İdare Memuru olarak görev yaptı. Görevde yükselme sınavı kazandıktan sonra 06/12/2005-30/08/2009 tarihleri arasında Bingöl ve Aksaray Kapalı Ceza İnfaz Kurumlarında Kurum 2.Müdürü olarak görev yaptı. 31/08/2009 tarihinde Bingöl İl Özel İdaresinde Uzman kadrosuna naklen ataması yapıldı. 23/11/2010 tarihinden itibaren İl Özel İdaresinde İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdür Vekilliği görevini yürütmekte iken 29/01/2019 tarihinde bulunduğu göreve asaleten atanmış olup, halen bu görevine devam etmektedir. 
        Evli ve 4 çocuk babasıdır.

 
İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü
Görev Yetki ve Çalışma Esasları

1) Personel Hizmetleri,
2) Maaş Tahakkuk Hizmetleri
3) Eğitim Hizmetleri,
4) İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri,
5) Güvenlik Hizmetleri.
1. Personel Hizmetleri
•    Bingöl İl Özel İdaresi bünyesinde ihtiyaç duyulan İnsan Kaynaklarını nitelik ve nicelik olarak tespit ederek niteliklerine göre işe alınması ve yetiştirilmesini sağlamak,
•    Devlet Memurları Kanununun ilgili maddeleri gereğince kurum içi yer değişikliği ile naklen veya açıktan atamalarla, görevlendirme işlemlerini yapmak,
•    Devlet Memurları Kanununun ilgili maddeleri gereğince aday memurların asaletlerinin onanması ile ilgili işlemleri yapmak ve evrakları tanzim etmek, “Yemin Merasimi Yönetmeliği” gereğince, Asli Devlet Memurluğuna atandıktan sonra en geç bir ay içinde yemin merasimlerinin düzenlenmesini sağlamak,
•    HİTAP (Hizmet Takip Programı) uygulaması giriş ve çıkış işlemleri ile personellerin her türlü hizmetlerinin programa işlenmesi
•    Çalışan personelin durumlarına göre yasa ve yönetmelikler gereği norm kadro cetvelleri (İhdas ve İptal vb.) hazırlamak, meclise sunmak, meclis kararlarının uygulanmasını sağlamak,
•    Görevde yükselme (Sınavla) ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,
•    657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 109. maddesi gereğince Memur Sicil Kütük Defterini tanzim etmek ve işlemek,
•    657 ve 4857 sayılı Kanuna göre ve sözleşmeli olarak istihdam edilen personelin geçici görev, mazeret ve hastalık izinleri ile Yasa ve Toplu İş Sözleşmeleri Hükümleri uyarınca, hizmet sürelerine göre yıllık izin sürelerini belirlemek; doğum, ölüm, sıhhi, mazeret ve yıllık izinleri, il sınırları ve yurt dışına çıkış izinleri, istifa ile ilgili iş ve işlemleri yapmak, kullanılan izinlerin takibini yapmak ve dilekçelerini özlük dosyalarında muhafaza etmek,
•    Her ayın başında derece ve kademe ilerlemesi yapacak personelin 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun ilgili maddeleri gereğince terfii işlemlerini yapmak, diğer kurumlarda geçmiş hizmeti bulunan personelin hizmet birleştirmesi ile okul bitirme intibaklarına ait işlemleri yapmak,                  
•    Sendika üyesi işçilerin her yıl Mart ayında yıllık değerlendirme fişlerinin doldurularak derece ve kademe terfilerinin yapılmasını sağlamak,
•    Memurlar için, sonları (0) ile (5) olarak biten yılların en geç Şubat ayı sonuna kadar Personelin Mal Bildiriminde bulunmasını sağlamak,
•    Disiplin Kurulları ve disiplin Amirleri hakkında Yönetmelik gereğince, İl Özel İdare Disiplin Kurulunu oluşturmak, Disiplin Kurulu tarafından alınmış olan kararların uygulanmasını sağlamak,
•    İşçi Disiplin Kurulu ile ilgili Toplu Sözleşmeler gereği iş ve işlemleri yapmak,
•    Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırmalarına ilişkin işlemleri yapmak,
•    Personelin günlük devam izlenimlerini hazırlamak ve takip etmek,
•    İşçilerin Toplu İş Sözleşmesi hükümlerine göre ödenecek ücretlere ilişkin gündelikleri belirlemek, 
•    İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulları Hakkındaki Yönetmelik hükümleri uyarınca Kurul oluşturulmasını sağlamak,
•    Birim evrak giriş-çıkışını takip etmek, kayıt işlemlerinin yapılmasını ve işlemi bittikten sonra arşivlenmesini sağlamak,
•    Pasaport alacak personelin yazışmalarını yapmak,
•    Sendika Üyelik yazışmaları ve sendika aidatı kesintisi listesini yapmak, ödeme birimine intikali ve ödenmesini takip etmek,
•    Personelin ödül ve ceza ile ilgili işlemlerini yapmak,
•    Kurum içi ve kurum dışı çeşitli yazışmalar,
•    Amirlerinin verdiği ve mevzuatın öngördüğü benzer nitelikteki diğer iş ve işlemleri yapmak.
2. Maaş Tahakkuk Hizmetleri
•    Personelin görev, hak, yetki ve sorumluluklarının aylık ve ödeneklerinin yasalara ve toplu-iş sözleşmelerine göre tespit edilerek ödeme emirlerinin düzenlenmesini sağlamak,
•    Personellerin İkramiye, tazminat vb. ücretlerinin tahakkuk ve ödeme işlemleri 
•    Müdürlüğümüze intikal eden yiyecek, giyecek, v.b sosyal hak yardımlarla ilgili personellerin fiilen yaptığı görevleri tespit etmek ve personel işleri ile ilgili olabilecek diğer mal ve hizmet alımlarının tekliflerini, ihalelerini yapmak üzere Destek Hizmetleri Müdürlüğüne bildirmek,
•    Personellerin emekli keseneklerinin ve sigorta primlerinin tahakkuku ve ödemesini yapmak,
•    İcra dairesi ve mahkemelerden gelen yazışmaların cevaplanması ve taleplerin yerine getirilmesini sağlamak,
•    İşçilerin iki günden fazla aldıkları sağlık raporlarında, İşçi İş Görmezlik Belgesi düzenleyerek SGK İl Müdürlüğüne bildirmek,
•    SGK’ya (Sosyal Güvenlik Kurumu) internet ortamında işe giriş ve ayrılış işlemlerinin bildirilmesi işlemleri,
•    Amirlerinin verdiği ve mevzuatın öngördüğü benzer nitelikteki diğer iş ve işlemleri yapmak.
3. Eğitim Hizmetleri
•    Personellerin işleriyle ilgili çeşitli konularda talep edilen hizmet içi eğitim, kurs ve seminerlerin düzenlenmesi, katılımlarının sağlanması,
•    Çeşitli lise ve dengi okul, Yüksekokul ile Fakültelerde okumakta olup, okulları için mecburi olan stajlarını Kurumumuzda yapmaları uygun görülen öğrencilerin stajlarını, ilgili Müdürlüklerde yaptırılması sağlanarak, staj dosyalarının okullarına gönderilmesi işlemlerini yürütmek,
4. İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri
•    İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ile ilgili diğer mevzuat uyarınca, işverence yapılması gereken tüm iş ve işlemlerin yürütülmesi.
•    İş sağlığı ve iş güvenliği komisyonlarına katılmak,
•    İlimizde gerçekleştirilen İş Sağlığı ve İş Güvenliği ile ilgili çalışmalara katılmak ve bununla ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak, 
•    Personelin ilk ve acil yardım hizmetlerini yapmak,
•    Çalışan personelin düzenli portör muayenelerini ve periyodik muayenelerini yaptırmak,
•    Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturulması için gerekli çalışmalarda bulunmak,
•    Personelin İş Sağlığı ve İş Güvenliği Kanunu kapsamında personelin belirli periyotlarla sağlık taramalarının yapılması ve eğitimlerin verilmesi,
•    Amirlerinin verdiği ve mevzuatın öngördüğü benzer nitelikteki diğer iş ve işlemleri yapmak.
5. Güvenlik Hizmetleri
•    Yürürlükteki mevzuatlar doğrultusunda İl Özel İdaresinin güvenlik (sivil savunma) iş ve işlemlerini yapmak, planlamalarda görev verilen servis ve ekip personellerini eğitmek ve devamlı hazır halde tutmak,
•    Mevzuatlar çerçevesinde hazırlanan planları güncel halde tutmak, güncelliğini yitirenleri yenilemek, planlama konusuna dahil olan kurum kuruluşlar ile koordineli bulunmak,
•    Mevzuat, yayın ve emirlerini devamlı surette izlemek, incelemek ve bunların gereklerini Özel İdarede uygulanmasını teklif, tavsiye ve takibinde bulunmak,
•    Sivil Savunma Uzmanlığı görev alanına giren yazışmaları yapmak, muhafazası gerekli yazışma dosyalarında arşiv hükümlerine uymak, her an denetime/teftişe hazır halde tutulmasını sağlamak,
•    İl Özel İdaresi ve bağlı birim, tesis ve teşekkülleri yangın, sabotaj, hırsızlık gibi olaylara karşı korunması amacıyla; vardiyalar halinde nöbet hizmetlerini koordine etmek, nöbetçileri (Bina ve Mal Bakıcıları) denetlemek, takip ve kontrol etmek,
•    Amirlerinin verdiği ve mevzuatın öngördüğü benzer nitelikteki diğer iş ve işlemleri yapmak.
 
 
 
Saray Mah. Elazığ-Muş Karayolu Üzeri DÜZAĞAÇ / BİNGÖL
(0 426) 213 12 27